Sunday, September 7, 2014

HATI INSAN KEKASIH !!

hati
bukan untuk di benci tapi
untuk di sayangi
bukan untuk di marahi tapi
untuk di fahami
kadang tu kita tak tau apa yg dia ingini
rupanya ia mahu waktu untuk bersendiri

insan
fahami lah hati tika ia masih bernadi
jangan bila ia berhenti baru kamu menyadari
tatkala itu kamu terasa sunyi
berhadapan dengan ya illahi
menjawab semua apa yang telah kau berbakti
 
kasih
bimbing aku supaya menjadi seorang yang berbudi
supaya kelak aku sentiasa meniti di bibir bibir hati yang
mengenangkan setiap apa yang telah aku berbakti
bukan sengaja aku buat untuk diperhati
tetapi aku cuba untuk membuat apa yang tertakluk di hati.

Bukan senang untuk kita tidak memungkiri janji
Tapi sungguh payah untuk kita menepati janji
Sebab itu aku katakan tiada manusia yang sungguh terpuji
Melainkan nabi Muhammad yang dilahirkan dengan penuh murni

Sebagai kekasih allah yang amat di sayangi . 

No comments :

Post a Comment